5 motive de ce nu funcționează market timing-ul

Când citiți sau auziți tot zgomotul inutil de pe internet/mass-media sau de la analiști , poate fi foarte tentant să incercați să ghiciți care este momentul potrivit pentru a cumpăra sau vinde.

Dar dovezile arată că este extrem de puțin probabil ca un investitor să facă market timing cu succes pe termen lung. Acest lucru este valabil chiar și pentru ” profesioniști ” și Scorcard-ul 2019 SPIVA US , a constatat că pe orizontul de 15 ani, peste 89% dintre managerii activi nu au reușit să își depăsească nivelul de referință în toate fondurile interne. (sursa: click aici)

Cu toate acestea, în ciuda dovezilor ,natura noastră umană ne face să credem că putem fi într-o mică minoritate care o poate face !

Înainte de a face această greșeală, iată 5 motive pentru care market timing-ul nu functionează !

  • Market timing-ul necesită să stiți exact când trebuie să cumpărați o acțiune și când să o vindeți.

Probabilitatea ca un investitor începător/mediu sau avansat să aibă acces la infomații pentru a lua decizii de succes pe termen foarte lung este foarte mică spre inexistentă. După cum am spus chiar și managerii de invesiții profesioniști nu au reușit să realizeze acest lucru pe termen lung.

  • Riscul de a pierde câstigurile! Concentrați-vă asupra timpului pe piață – nu încercați să faceți market timing

Prin vânzarea acțiunilor riscați sa pierdeți câștigurile pontențiale în cazul în care piața va crește. Poate fi tentant să încercați să vindeți acțiuni pentru a evita recesiunile, dar este greu să o faceți corect. Dacă vindeți și sunteți încă pe margine în timpul unei recuperări, poate fi dificil de recuperat. Pierderea chiar și a câtorva dintre cele mai bune zile de pe piață vă poate submina semnificativ performanța.

  • Aversiune împotriva pierderii

Oamenilor nu le place să piardă mai mult decât le place să câștige, acest lucru este cunoscut sub numele de aversiune împotriva pierderii. Investind acest lucru ne poate determina să luăm decizii de panică pe termen scurt, în încercarea de a recupera pierderile. Aceste decizii emoționale pe termen scurt pot fi foarte costisitoare pentru a investi cu succes.

  • Market timing-ul este stresant

Urmărirea acțiunilor zilnic pentru a ști când este momentul potrivit pentru a cumpăra poate fi un roller coaster emoțional masiv.

În zilele bune de piață, puteți cumpăra din cauza FOMO (frica de a pierde). Poate fi și mai ușor să intrați în panică în zilele proaste pentru a obține câștiguri dacă această vânzare este începutul unui „eveniment de lebădă neagră”.

Odată ce vindeți, investiția inițială nu mai are ocazia să revină. Majoritatea piețelor câștigă bani pe termen lung, în ciuda pierderilor de hârtie pe termen scurt și care vă pot contesta toleranța la risc.

  • Luarea deciziilor pe baza performanțelor sau ciclurilor anterioare

Tentația de a vinde poate fi mare, în special în perioadele prelungite de creștere, similar cu anii anteriori. Ar putea exista o scădere a pieței care se apropie sau s-ar putea să nu vină mulți ani și nu avem de unde să știm. Prin vânzarea acțiunilor din cauza emoțiilor, că poate se apropie o scădere, riscăm să pierdem alte perioade de creștere.

Investirea pe piețe implică în mod natural un risc. Pentru a obține randamentele pieței, trebuie să experimentați și riscul. Ținând cont de o strategie care se bazează pe termen foarte lung, mai degrabă decât pe market timing, investitorii pot beneficia atât de creșterile, cât și de coborâșurile volatilității pieței, fără riscul inutil al strategiilor speculative de market timing.

Dacă îmi apreciezi blog-ul și munca depusă, mă poți susține pe Patreon!

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *